Fotod: Kalev Lilleorg.
LEPING
Kui kaugele on üks naine valmis minema, et hoida oma tööd või et hoida oma armastust?
Kui julm ja absurdne võib olla kaasaegne töökultuur?
Mike Bartlett’i ohudraama “Leping” on terav ja provokatiivne näidend. Emma, edukas müügiesindaja anonüümses ettevõttes, kutsutakse Juhataja juurde - küsimuse all on Emma tööleping ning selle võimalik rikkumine. Töölepingu üks alapunkt paneb täpselt paika selle, millised suhted võivad töötajatel omavahel olla. Algab teekond manipuleerimise ning allumise serpentiinil.
Kas me loeme alati läbi lepingute kõige peenemas kirjas esitatud tingimused?
Kui kaugele on võimalik minna inimese vaimse ja psüühilise mõjutamisega?
Mis sunnib meid alistuma ja leppima ebainimlike nõudmistega?
Näidend “Leping” peegeldab meie ühiskonna probleeme ja väljakutseid, mis on seotud töö ja eraelu tasakaalu, tööõiguse, tööstressi, tööalase ahistamise ja diskrimineerimisega. Näidend küsib, kui kaugele oleme valmis minema, et oma tööd hoida, milline on selle mõju meie inimlikkusele ja vabadusele.
Mike Bartlett’i “Leping” on 1 vaatuseline näidend, mis oma stiililt ja vormilt innovatiivne ja minimalistlik, pakkudes põnevat ja kaasahaaravat teatrielamust. Ära jäta seda võimalust kasutamata ja osta pilet juba täna!
Osades Anne Veesaar ja Triinu Meriste.
Lavastaja Elina Pähklimägi, kunstnik Karmo Mende, helilooja/muusikaline kujundaja Tobias Tammearu, valguskunstnik Rene Topolev.
Tõlkija - Heiti Kender
Piletihind piletimüügi keskkondades- täispilet 28€, õpilane/ tudeng/ pensionär 25€ (lisandub vastavalt ostukohale teenustasu).
Esietendus 27.03.2024 IMPEERIUM'i Teatrisaalis.
Etendus on 1 vaatuses ja kestvusega 1 tund ja 10 minutit.
Soovituslik vanus: alates 14. eluaastast.
2024 etendused on LÄBI.
Kui antakse võimalus, siis 2025 kohtume taas.
IMPEERIUMI Teatrisaalis avatud kohvik alates 18.00 ja peale etendust.
Grupitellimused alates 10. inimesest aadressil : info@1teater.ee
Kunstnik
Karmo Mende
Olen teatrikunstnik Karmo Mende. Sündinud Paides.Koolis käinud Juurus.
Juba pôhikoolis teadsin et tahan saada teatrikunstnikuks.Kasuisa soovitusel suundusin ôppima Tartu Kunstikooli.Kunstikooli lôputööna tegin kujunduse Rakvere Teatris. Kunstikoolile järgnesid ôpingud Eesti Kunstiakadeemia Lavastuskunsti osakonnas.
Iseenda suuremateks môjutajateks ja eeskujudeks on olnud Aime Unt , Liina Pihlak ,
Karin Raid , Ingrid Agur, Evald Hermaküla , Fadim Fomitzev.
Sattusin juba Tartu Kunstikooli ajal praktikale Eesti Draamateatrisse ja Ugalasse.
Kooli ajal algas ka koostöö Varius Teatriga mis on kestnud tänaseni.
Ülikooli ajal sain kutse tulla tööle Eesti Televisiooni kunstnikuks. ja peakunstnikuks. See oli unistuste täitumine. Televisioon ôpetas kiiret otsustusvôimet .
Olen kakskümmend aastat elanud ja töötanud soomes.Pôhikohaga Seinäjoen ja Jyväskylän Linnateatrites.
Hetkel töötan vabakutselise kunstnikuna môlemas riigis.
Ohtus on juba minu kolmas suvi ja loodan,et see ei jää viimaseks.
Valguskunstnik
Rene Topolev
Rene Topolev
Rene Topolev on mitme ametiga mees. Ta on videograaf, helimees, videokunstnik ja muidugi ka valguskunstnik. Peamine tegevuspaik on Kellerteatris aga on koostööd teinud ka Ajateatriga, Piip ja Tuut Teatriga, Improteater Impeeriumiga ja nüüd siis 1teatriga. Lavastusi, millega Rene on seotud on kokku üle kolmekümne.
Kui teatri kõrvalt jääb aega üle siis teeb ta nime all Bluberry Entertainment, kus teeb ta reklaamklippe, pulmavideoid või muusikavideoid. Viimane suur projekt oli netisaade nimega Piip ja Tuut TV, mille ülesandeks olid pakkuda rõõmu peredele ja lastele, kes pidid covidiajal kodus olema.
Hiljuti esietendus Rahvusooper Estonias lasteooper Naksitrallid, kus Rene oli videokunstnik.
“Kõike on võimalik ise teha ja õppida. Peab olema tahtmist ja leidlikust!”
Näitlejad
Anne Veesaar
Anne Veesaar
Vabakutselise leiba söön juba 20 aastat. See on minu valik. Viimasest töökohast lahkusin justkui vabatahtlikult, aga tegelikult soovitas tollane kultuuriminister seda teha. Ja mina allusin. See on ka ainus asi, mida oma ägedas elus kahetsen. Mõttetu teguviis. Nii kahetsemine kui ka allumine. Mõistsin, et inimesed kohtlevad sind just nii nagu sa lubad ennast kohelda. Hiljuti püüdsid mind manipuleerida kaubanduskeskuses tegutsevate pankade müügimehed. Nad on osavad oma töös, aga mulle ei sobinud nende poolt pakutud pensionisamba toimimised. Lihtsalt ei sobinud, sest olen oma valiku juba teinud ja sellega rahul. Millele manipulatsioon tugineb? Mis punktidele vajutatakse? Näidend „Leping“ pakub variante selle üle arutlemiseks. Miks me lubame ennast mõjutada ja kaotame sellega oma mina? Mis on kaotuse hind?
Igatahes pangamees lõpetas peale pikka veenmist minuga suhtlemise üsna karmilt ja teatas, et näitlejatel ju polegi raha, mida hoiustada või millest pensionisambaid kasvatada. Ka see on üks manipuleerimise viis: tõesta vastupidist! Mul ei ole tarvis kellelegi midagi tõestada, armastan väga oma tööd ja naudin igat proovipäeva ning ootan publikuga kohtumist.
Triinu Meriste
Triinu sündis Tartu linnas, sai lavakas teatrihariduse, töötas Tallinna Linnateatris ja Ugalas, nüüdseks vabakutseline näitleja. Tema ümber on suur kärgpere. Kasvas koos vanema vennaga, kes oli tegelikult poolvend. Kui tüdruk sai täisealiseks, siis korraldas isa endale uue pere, kus oli juba väike tüdruk ees ja kuhu sündisid veel tüdruk ja poiss. Kõik tegelased selles loos on Triinule üks suur pere, kõigiga käiakse läbi ja kõik hoolivad kõigist.
Kui juhtuks nii, et õed ja vennad peaksid omavahel pärandust jagama, siis mingit tüli ei tekiks. Näitlejanna on õdedele - vendadele mõeldes selles absoluutselt veendunud.
Hobidest rääkides, siis Triinule meeldib tennist mängida. Tal on tänaseni kodus aukohal Viljandi tenniselaagrist osavõtjatele korraldatud turniiri teise koha karikas. Aga hullult meeldib näitlejannale keeli õppida. Ta on võimeline ise õppima, ilma, et keegi tagant torgiks. Küllap on Triinul hea keelevaist, sest itaalia keele iseseisev õppimine jõudis kohta, millest edasi oleks vaja olnud õpetajat, kellele sadu küsimusi esitada. Eraõpetaja abiga sai selgeks vene keel. Õppimise eesmärgiks oli vene kultuuriajalooga tutvumine originaalkeeles. Sahtlis ootab lavastamisjärge Triinu tõlgitud näidend. Tõlkimine olevat stressi maandav tegevus, pealegi pole vene keele oskus tühja läinud.
Miks näitlejanna tahab lavale minna? „Laval ei pea valetama“, on vastus.
Hetkedele emotsionaalse lähenemise korral mõtleb Triinu ema esitatud küsimusele: „Kas maailm hakkas teistpidi käima?!“ Kui asi polegi tegelikult hull, siis ei hakanud ju!
Kõrgust kardab Triinu, sellega ta hakkama ei saa. Päeva alustab mõttega: „Olla, et olemisvõimalus tekiks.“
SISSEPÄÄS
Asukoht
IMPEERIUMi Teatrisaal
Ankru 10, Tallinn